Tip 3. Contactfrequentie
Je wilt dat je doelgroep je boodschap leest, ziet, tot zich neemt en in actie komt. Dat is nogal wat, dat je vraagt…
Hoe bereik je dat? Hier is niet één stelregel voor te noemen waardoor dit lukt, dit hangt af van tal van factoren. Denk voorafgaande aan een campagne hier goed over na en kom tot een gedegen communicatieplan.
Eén van de slagingsfactoren = Contactfrequentie. Dit is het aantal keren dat een persoon met je boodschap wordt geconfronteerd. Ga er niet van uit dat je doelgroep je boodschap heeft gezien / gelezen, nadat je ‘m één keer hebt uitgestuurd.
Wat is de ideale contactfrequentie waardoor conversie of bijv. naamsbekendheid behaald wordt? Dit hangt af van je aanbod en de relatie tussen de ontvanger en de zender (het merk).
Kom tot je ideale contactfrequentie door je campagnes te evalueren en online stats te bestuderen. Hier leer je ontzettend veel van! Op basis van lessons learned uit het verleden kom je uit op een voor jou ideale contactfrequentie waarbij kosten en baten in evenwicht zijn. Zorg er daarnaast voor dat je meerdere kanalen inzet die met elkaar synergetisch werken.
Succes!