Bewuste of onbewuste ‘clicker’?
๐๐ง๐๐ฅ๐ฎ๐๐ง๐๐๐ซ ๐ฆ๐๐ซ๐ค๐๐ญ๐ข๐ง๐ – het wordt steeds populairder en meer en meer toegepast. Er is nu een belangrijke accentverschuiving zichtbaar: niet langer zetten bedrijven influencers vooral in voor het beรฏnvloeden van bijv. bekendheid en imago, maar het gaat vandaag de dag meer om de ๐๐ข๐ซ๐๐๐ญ๐ ๐ฌ๐๐ฅ๐๐ฌ (of andere vorm van conversie).
Dat komt doordat de effecten van de campagnes veel beter gemeten kunnen worden, dit is uiteraard heel interessant voor adverteerders.
Interactie werkt
Kortingscodes werken nog altijd goed en ze zijn heel handig om te zien waar de sales vandaan zijn gekomen. Verder geven de meeste social media ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ๐ซ๐๐ง๐ ๐๐๐ง ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ญ๐ฌ ๐ฐ๐๐๐ซ ๐ฏ๐๐๐ฅ ๐ข๐ง๐ญ๐๐ซ๐๐๐ญ๐ข๐ ontstaat. Je ziet influencers vragen om reacties of om een code door te geven, zodat er vervolgens via dm een reactie wordt gegeven. ๐๐๐ณ๐ ๐ข๐ง๐ญ๐๐ซ๐๐๐ญ๐ข๐ ๐ณ๐จ๐ซ๐ ๐ญ ๐๐ฎ๐ฌ ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ฏ๐๐๐ฅ ๐ณ๐ข๐๐ก๐ญ๐๐๐๐ซ๐ก๐๐ข๐ ๐จ๐ฉ ๐ฌ๐จ๐๐ข๐๐ฅ ๐ฆ๐๐๐ข๐.
Dusssss, heel interessant voor de kant van bedrijven.
Wat doe jij als consument?
Maar als jij dit als ๐ฉ๐จ๐ญ๐๐ง๐ญ๐ขรซ๐ฅ๐ ๐๐จ๐ง๐ฌ๐ฎ๐ฆ๐๐ง๐ญ weet, wat doe je dan? Klik je dan nog steeds van alles aan reageer je volop op posts die voorbij komen? Laat je je meelokken in de fuik die voor je is opgezet? Als de deal echt heel goed is, dan is het begrijpelijk en ga ik zelf ook voor de bijl, maar toch… mensen: ๐๐ฅ๐ข๐ฃ๐ ๐ณ๐๐ฅ๐ ๐ง๐๐๐๐ง๐ค๐๐ง en ๐๐ฎ๐ญ๐จ๐ง๐จ๐จ๐ฆ! Kijk verder dan je neus lang is en word geen speelbal van de commercie.
Juist in de wereld van vandaag is zelf blijven nadenken, meerdere bronnen verifiรซren en bewuste houding aannemen een groot goed waarmee we alleen ๐ฆ๐๐ญ ๐๐ฅ๐ค๐๐๐ซ het verschil kunnen maken. Welke aanbieder heeft de steun van de consument nodig en welke juist niet? #koopkracht Het is belangrijk dat je kijkt naar van wie de aanbieding afkomstig is; is het van een bedrijf/initiatief dat zich inzet om de wereld een beetje beter te maken? En komt dit overeen met jouw waardenpakket? Klik dan gerust een ‘eind weg’.
Voor de goede zaak
Eerlijk is eerlijk, vanuit de kant van de aanbieder zet ik ook influencer marketing in, maar dan voor de goede zaak; om de wereld een beetje beter te maken. Denk bijv. aan de realisatie van ๐ฆ๐๐๐ซ ๐๐ข๐จ๐๐ข๐ฏ๐๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐๐ข๐ญ of ๐ฆ๐๐๐ซ ๐ฌ๐จ๐๐ข๐๐ฅ๐ ๐๐จ๐ก๐๐ฌ๐ข๐ om polarisatie tegen te gaan. Groene en/of vanuit sociale waarden opgezette organisaties kunnen wat dat betreft nog heel veel van de grote commerciรซle ‘jongens’ leren en waar mogelijk meer samen optrekken.
๐ฝ๐๐ ๐๐๐๐๐๐๐๐ en ๐๐๐๐๐๐๐๐๐ ๐๐๐๐ ๐๐๐๐๐๐ en ๐๐๐๐๐๐๐.
Tot welke categorie schaar jij jezelf als consument?