Tip 1. Hou het kort

Zo valt je boodschap meer op en wordt ‘ie überhaupt gelezen. Mensen zijn overprikkeld door alle info die vandaag de dag op hen afkomt. Helemaal in #Corona-tijd vindt bijna alle communicatie digitaal plaats, hoe zorg je er dan voor dat jouw boodschap gelezen wordt? Schrijven = schrappen.

Het is veel moeilijker is om de essentie van een onderwerp te pakken en daaromheen je boodschap te schrijven dan een uitgebreid stuk van 10–20 kantjes aan te leveren. Het loont de moeite om teksten in te korten voor meer effect.

Denk bij het schrijven vanuit je doelgroep. Wie heeft nog zin in en maakt tijd vrij om een lang epistel grondig door te lezen? Probeer het zelf maar eens uit in je e-mails. Als jij zorgt voor een kort, maar krachtige mail en met een concrete vraag komt dan krijg je veel eerder een reactie terug. Kortere teksten komen energieker over en zetten meer aan tot actie.

Je kunt je boodschap ook inkorten door er een passend beeld aan toe te voegen.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Succes!

Wekelijks deel ik tips met je waardoor je zelf kunt zorgen voor een krachtige boodschap met effect. Deze week staat tip 1 centraal: Hou het kort.

Vergelijkbare berichten

  • |

    Bewuste of onbewuste ‘clicker’?

    𝐈𝐧𝐟𝐥𝐮𝐞𝐧𝐜𝐞𝐫 𝐦𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐢𝐧𝐠 – het wordt steeds populairder en meer en meer toegepast. Er is nu een belangrijke accentverschuiving zichtbaar: niet langer zetten bedrijven influencers vooral in voor het beïnvloeden van bijv. bekendheid en imago, maar het gaat vandaag de dag meer om de 𝐝𝐢𝐫𝐞𝐜𝐭𝐞 𝐬𝐚𝐥𝐞𝐬 (of andere vorm van conversie). Dat komt doordat de effecten…

  • Tip 2. Wat is je doel?

    Bedenk van te voren wat je precies met je boodschap wilt bereiken. Wil je alleen dat mensen luisteren en dat je ze kennis / informatie bijbrengt of wil je dat er een houding- of gedragsverandering optreedt? Bijvoorbeeld: enthousiast maken, accepteren of kopen. Een duidelijke boodschap voorkomt misverstanden en zorgt voor een passend vervolg. Hiervoor is het noodzakelijk…

  • | |

    Doelgroepdenken; zie je doelgroep als klant

    Het blijft een terugkomend iets, bij elk project of event weer. Waarom zou je doelgroep (deelnemer, genodigde of bijv. stakeholder) mee willen participeren in jouw project, willen komen naar het door jou georganiseerde event of bijv. de door jou georganiseerde cursus? De sleutel: je moet iets van relevante meerwaarde bieden, anders is men niet bereid…