Tip 3. Contactfrequentie

Je wilt dat je doelgroep je boodschap leest, ziet, tot zich neemt en in actie komt. Dat is nogal wat, dat je vraagt…

Hoe bereik je dat? Hier is niet één stelregel voor te noemen waardoor dit lukt, dit hangt af van tal van factoren. Denk voorafgaande aan een campagne hier goed over na en kom tot een gedegen communicatieplan. 

Eén van de slagingsfactoren = Contactfrequentie. Dit is het aantal keren dat een persoon met je boodschap wordt geconfronteerd. Ga er niet van uit dat je doelgroep je boodschap heeft gezien / gelezen, nadat je ‘m één keer hebt uitgestuurd.

Wat is de ideale contactfrequentie waardoor conversie of bijv. naamsbekendheid behaald wordt? Dit hangt af van je aanbod en de relatie tussen de ontvanger en de zender (het merk).

Kom tot je ideale contactfrequentie door je campagnes te evalueren en online stats te bestuderen.  Hier leer je ontzettend veel van! Op basis van lessons learned uit het verleden kom je uit op een voor jou ideale contactfrequentie waarbij kosten en baten in evenwicht zijn. Zorg er daarnaast voor dat je meerdere kanalen inzet die met elkaar synergetisch werken.

Succes!

Vergelijkbare berichten

  • | |

    Doelgroepdenken; zie je doelgroep als klant

    Het blijft een terugkomend iets, bij elk project of event weer. Waarom zou je doelgroep (deelnemer, genodigde of bijv. stakeholder) mee willen participeren in jouw project, willen komen naar het door jou georganiseerde event of bijv. de door jou georganiseerde cursus? De sleutel: je moet iets van relevante meerwaarde bieden, anders is men niet bereid…

  • Tip 1. Hou het kort

    Zo valt je boodschap meer op en wordt ‘ie überhaupt gelezen. Mensen zijn overprikkeld door alle info die vandaag de dag op hen afkomt. Helemaal in #Corona-tijd vindt bijna alle communicatie digitaal plaats, hoe zorg je er dan voor dat jouw boodschap gelezen wordt? Schrijven = schrappen. Het is veel moeilijker is om de essentie van een…

  • Tip 2. Wat is je doel?

    Bedenk van te voren wat je precies met je boodschap wilt bereiken. Wil je alleen dat mensen luisteren en dat je ze kennis / informatie bijbrengt of wil je dat er een houding- of gedragsverandering optreedt? Bijvoorbeeld: enthousiast maken, accepteren of kopen. Een duidelijke boodschap voorkomt misverstanden en zorgt voor een passend vervolg. Hiervoor is het noodzakelijk…

  • |

    Bewuste of onbewuste ‘clicker’?

    𝐈𝐧𝐟𝐥𝐮𝐞𝐧𝐜𝐞𝐫 𝐦𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐢𝐧𝐠 – het wordt steeds populairder en meer en meer toegepast. Er is nu een belangrijke accentverschuiving zichtbaar: niet langer zetten bedrijven influencers vooral in voor het beïnvloeden van bijv. bekendheid en imago, maar het gaat vandaag de dag meer om de 𝐝𝐢𝐫𝐞𝐜𝐭𝐞 𝐬𝐚𝐥𝐞𝐬 (of andere vorm van conversie). Dat komt doordat de effecten…