Tip 1. Hou het kort
Zo valt je boodschap meer op en wordt ‘ie überhaupt gelezen. Mensen zijn overprikkeld door alle info die vandaag de dag op hen afkomt. Helemaal in #Corona-tijd vindt bijna alle communicatie digitaal plaats, hoe zorg je er dan voor dat jouw boodschap gelezen wordt? Schrijven = schrappen.
Het is veel moeilijker is om de essentie van een onderwerp te pakken en daaromheen je boodschap te schrijven dan een uitgebreid stuk van 10–20 kantjes aan te leveren. Het loont de moeite om teksten in te korten voor meer effect.
Denk bij het schrijven vanuit je doelgroep. Wie heeft nog zin in en maakt tijd vrij om een lang epistel grondig door te lezen? Probeer het zelf maar eens uit in je e-mails. Als jij zorgt voor een kort, maar krachtige mail en met een concrete vraag komt dan krijg je veel eerder een reactie terug. Kortere teksten komen energieker over en zetten meer aan tot actie.
Je kunt je boodschap ook inkorten door er een passend beeld aan toe te voegen.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.
Succes!
Wekelijks deel ik tips met je waardoor je zelf kunt zorgen voor een krachtige boodschap met effect. Deze week staat tip 1 centraal: Hou het kort.