10 Geboden voor een effectieve digitale werksessie

Net zoals vast een ieder van jullie volg ik vrij veel digitale bijeenkomsten en organiseer ik zelf een aantal. Het begint bij het begin, zoals bij alles wat met communicatie te maken heeft. ‘Wat is je doelstelling en wie is je doelgroep?’

Belangrijkste tip:
Probeer niet alles in รฉรฉn sessie onder te brengen. Doe je dat wel, dan wordt wat je beoogt te vertellen difuus en mis je hetgeen je wilt bereiken bij je toehoorders: Kennis of inspiratie overbrengen en/of verandering in houding of gedrag.

Daarbij komt: als je voor je zelf de focus niet duidelijk hebt, dan kun je dit ook niet overbrengen in de groep (eerst intern, dan extern). Bij grote digitale bijeenkomsten gaat dit je parten spelen in de uiting die je ontwikkelt om volgers te verleiden om je bijeenkomst te volgen. Of je hoort achteraf dat mensen iets anders hadden verwacht en teleurgesteld zijn. Op deze manier bouw je geen duurzame relatie met je publiek op en zal men niet weer zo snel geneigd zijn om een (digitaal) event van je organisatie te volgen.

10 Geboden
Ik heb ’10 stelregels’ opgesteld voor een b(l)oeiende, energieke sessie; doe hier gerust je voordeel mee. Mocht je hulp nodig hebben qua organisatie / communicatie dan hoor ik het uiteraard graag.

https://www.canva.com/design/DAEMvppDr9Q/view?embed

Vergelijkbare berichten

  • |

    ‘Westerlingen hebben de klok, wij hebben de tijd’.

    Vorige week vrijdag kwam ik terug uit Tanzania en dit ๐€๐Ÿ๐ซ๐ข๐ค๐š๐š๐ง๐ฌ ๐ฌ๐ฉ๐ซ๐ž๐ž๐ค๐ฐ๐จ๐จ๐ซ๐ suddert nu nog wat na in mijn brein.:’๐–๐ž๐ฌ๐ญ๐ž๐ซ๐ฅ๐ข๐ง๐ ๐ž๐ง ๐ก๐ž๐›๐›๐ž๐ง ๐๐ž ๐ค๐ฅ๐จ๐ค, ๐ฐ๐ข๐ฃ ๐ก๐ž๐›๐›๐ž๐ง ๐๐ž ๐ญ๐ข๐ฃ๐’. De relaxte way of life ‘๐‡๐š๐ค๐ฎ๐ง๐š ๐ฆ๐š๐ญ๐š๐ญ๐š’ is opvallend anders dan hoe wij functioneren en tegen zaken aankijken. Heeeeeeerlijk vond ik het om me hier drie weken in…

  • Taal = Krachtig

    We hebben vast allemaal wel eens ervaren hoe krachtig taal kan zijn, een ieder heeft daarin zijn eigen herinneringen en voorbeelden. Het begon vroeger al op de basisschool. Je ouders of vriendjes konden dan wel zeggen: โ€˜Schelden, schelden doet niet zeer, โ€ฆ. โ€˜. Maar toch, hetgeen gezegd is, is gezegd en dat vergeet je niet…

  • |

    Gedragen communicatiestrategie

    Het afgelopen jaar heb ik een aantal keren de vraag gekregen: ‘Kun jij ons helpen met het uitzetten van een communicatiestrategie?’ Deze vragen ontvang ik graag, dit zijn de kersen op de taart in mijn werk, hiermee kun je als organisatie het verschil maken. De aanpak We pakken dit traject samen op. Aan de andere…