Diensten

succesvol overbrengen van je boodschap

Carla Boonstra

Strategisch communicatiespecialist

Wie ik ben

Wat mij al in de schoolbanken en nu nog steeds in dit vakgebied boeit is de psychologie en sociologie achter communicatie en welke effecten je hiermee teweeg kan brengen. Inmiddels heb ik in tal van sectoren ervaring opgedaan en aan geweldig mooie projecten mogen werken. Theoretische kennis is belangrijk, praktische kennis niet minder. Door trial en error weet ik aan de juiste knoppen te draaien om bewustwording en gedragsverandering bij doelgroepen te creëren.

Wat onderscheidend in mijn werkwijze is dat ik door te sleutelen aan de software tot gewenste resultaten kom. Mensen worden in hun kracht gezet, kennis en kunde optimaal benut, positieve energie ingebracht en er wordt geluisterd naar elkaar, zowel in- als extern. Daarbij ga ik ervan uit dat de hardware binnen een organisatie op orde is. Zoniet, dan neem ik dit mee in het totaalplaatje van het thema of project waarvoor ik aangetrokken ben.

Het succes staat of valt met de wil van mensen om te veranderen; intrinsieke motivatie dus. Daar kom ik door me niet alleen op het topje van de ijsberg te focussen, ik haal boven water wat daaronder zit en neem dit mee in de richting die we inslaan. Met z’n allen samenwerken, immers: ‘alleen ga je sneller, samen kom je verder’.

Een goede voorbereiding in het voortraject is essentieel, neem daar de tijd voor. Daarna: vooral doen! Begin met het uitzetten van de eerste acties, daar krijgt iedereen de meeste energie. Zo werk je toe naar het eindresultaten met tussentijdse mijlpalen. De mijlpalen maken duidelijk waar het project naar toe gaat, er er ontstaat zowel in- als extern meer energie en enthousiasme. Dit zie je terug in het eindresultaat!

Wat mij drijft

Het is niet meer van deze tijd om je met je bedrijf of organisatie alleen te richten op winstmaximalisatie. Je creëert bestaansrecht door je open te stellen voor de wereld om je heen en daar een positieve geste aan toe te voegen. Dit heet ‘social impact’; de impact die jij toevoegt aan anderen, aan de samenleving.

Daar word jij, de samenleving en je eigen medewerkers beter van. De geworpen boomerang komt terug bij je zelf, omdat je sympathiek over komt en je gunfactor wordt verhoogd. Daardoor krijg je meer / betere klanten.

#Samenwerken. Niet alleen met mensen onderling, maar ook in de relatie: mens en natuur. #PPP. Zorg voor balans in: People, Planet en Profit.

bureau voor praktische duurzame activatie

Maak ook kennis met Swoeng

Je hebt een uitdaging op communicatie- of marketinggebied. Je hebt een fantastisch product of dienst ontwikkeld, maar de urge to buy is er (nog) niet / het bewustzijn is er nog niet om anders te handelen (gedrag) / de bekendheid is er nog niet bij je doelgroep.

Succesvol overbrengen van je boodschap
Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap overkomt en evenzo belangrijk; dat er iets mee gedaan wordt? Je kunt alles uit de kast trekken, zowel offline als online en toch nog constateer je dat het niet het gewenste effect heeft. Wat werkt dan wel? Door er een andere swoeng aan te geven. Je boodschap is hetzelfde, maar je framed het anders of je zet andere, effectiever werkende middelen in waardoor je wèl succesvol bent.

Social impact en gedragsverandering
Social impact realiseer je veel beter als je naast online en offline middelen, momenten van ervaring en beleving inzet. Pas door iets zelf te ervaren en te beleven valt het kwartje bij de doelgroep en verandert houding en gedrag. Daarnaast is momenteel aandacht de sleutel tot succes.

Neem gerust een kijkje bij de gerealiseerde projecten.

maak kennis met mijn opdrachtgevers

laten we het samen doen

Ben jij klaar voor verandering?